Miért fontos meghatároznod vállalkozásod ideális vendégkörét? Mert akkor érhetsz el igazán jó eredményeket, ha célzottan a vendégkörödre formálod teljes marketing tevékenységed.
Sok vállalkozás követi el azt a hibát, hogy túl széles célcsoport felé kommunikál, és ennek következtében, túl sok elvárásnak próbál megfelelni. A lehető legszélesebb célközönséget megcélozni marketing üzeneteiddel jó ötletnek tűnhet vállalkozásod fejlesztésére, profitod növelésére, a sikereid elérésére; de sajnos valójában ez a legrosszabb amit tehetsz, ugyanis az igazság az, hogy minél specifikusabb vagy, annál jobb eredményeket érhetsz el.
Teljes átalakulás vállalkozásodnak
Felejtsd el, hogy a Te marketing üzeneteid „mindenkinek” szólnak! Helyette alakítsd kommunikációd, promócióid és vállalkozásod egészét úgy, hogy a számodra ideális vendégkör számára legyen vonzó.
Kiváló eredményeket fogsz tapasztalni!
Az ideális vendégkör számodra az, akik illenek az általad nyújtott szolgáltatási körhöz, és ahhoz a vásárlói élményhez, amit az általad vezetett szalon tud nyújtani.
- szeretik a szolgáltatásokat amiket nyújtasz
- könnyű kielégítened az igényeiket
- rendszeresen járnak hozzád
- ajánlanak az ismerőseiknek
- profitálsz belőlük
3 lépés, hogy vállalkozásod szárnyra kapjon
- Nézd meg, hogy mi az, amiben szalonod a legjobb, amiből a legtöbbet profitálsz. Mi a te erősséged?
- Most nézd meg, mely az az ideális vendégkör, mely kiegészíti ezt az erősséget.
- Majd alakítsd marketing kommunikációs és vállalkozásod teljes arculatát úgy, hogy még több ilyen vendéget vonzz.
Hogyan határozd meg, kik tartoznak vállalkozásod ideális vendégkörébe?
A 80:20-as szabály alapján, 80% esély van rá, hogy vállalkozásod profitja vendégköröd 20%-ától származik.
Ez a 20% a Te ideális vendégköröd.
Ahhoz, hogy azonosítsd szalonod ideális vendégkörét, listázd a felső 20% legtöbbet költő vendégeidet.
Most tanulmányozd ezeket a vendégeket közös vonásokért: kor, demográfiai adatok, nem, szolgáltatás preferációk, lakhely, stb.
Melyik szolgáltatásaidat veszik igénybe legtöbbször? Azonos időközönként jelentkeznek be? Milyen gyakran ajánlanak téged másoknak? Melyik alkalmazottadhoz járnak?
Készíts egy profilt a fenti adatok alapján!
Fordíts időt arra, hogy megismerd Őket, és fejtsd meg mit szeretnek és értékelnek igazán szalonodban!
A célzott Szalonmarketing eredmények magukért beszélnek
Ezt az ideális vendég profilt használd, amikor kialakítod teljes marketing kommunikációdat, saját márkádat, amikor pozicionálod vállalkozásod. Ezekhez a Vendégekhez beszélj! Felejtsd el, hogy mindenkihez beszélsz, egyszerűen nem működik. Fókuszálj az ideális vendégeidre! Ők fognak profitot generálni. Egyszerűbben. Gyakrabban.
Ha szeretnéd fejleszteni vállalkozásod, vedd fel velünk a kapcsolatot, és érdeklődj, hogy mi hogyan tudunk neked segíteni ebben!