Tudtad, hogy szavak nélkül is kimutatod az érzelmeidet és a valódi gondolataidat a vendégeid számára? A testtartásod, az arckifejezésed és még számos más nonverbális jel része a kommunikációdnak. Éppen ezért fontos, hogy a testbeszéded tudatos legyen, hiszen a marketing nem csak annyi, hogy a vendégeket bevonzod a szalonodba, az is hozzá tartozik, hogy hűséges vendégek váljanak belőlük.

Hogyan nyújts minél jobb vendégélményt?

 

A testbeszéd tökéletesítése segíteni fog neked és a csapatodnak, hogy egy jobb, személyesebb vendégélményt nyújthassatok, és hűséges, rendszeresen visszajáró vendégeket szerezzetek. Ebben a cikkben 9 pontban fogjuk bemutatni, mi alapján ismerhetőek fel a testbeszéd jelei, és megmutatjuk, hogyan tudsz te is szavak nélkül kommunikálni a vendégeid felé.

De mindenekelőtt tudnod kell: A laza testbeszéd sokba kerülhet a vállalkozásod számára!

Amikor a szalon vendégeivel kommunikálunk, a következő három kommunikációs lehetőség kombinációját alkalmazzuk:

  • szavak
  • hangszín
  • testbeszéd, nonverbális jelek

Amit a testbeszéded elmond rólad…

A testbeszéd a személy belső érzelmeinek külső megnyilatkozása. Mindegy, mennyire barátságosak a szavaid, ha rosszul érzed magad, vagy unatkozol, a tested olyan jeleket bocsát ki, amiket a vendégeid talán magukra vesznek.

A testbeszédedet úgy kell felépítened, hogy az összhangban legyen a vendégeiddel már a kezdetektől. Ez jelentősen megkönnyíti a bizalmi kapcsolat kialakítását.

1. Arcmimika és gesztusok

Mosolyogj!
Nehéz megtenni, amikor nincs jó napod. De egy igazi mosoly azt mutatja a vendégednek, hogy figyelsz rá, és tiszteled őt.

Tartsd a szemkontaktust!
A szemkontaktus tartásával azt üzened, hogy érdeklődsz a vendégeid iránt, és tényleg érdekel az, amit mondanak.

2. Az érdeklődés kimutatása

Profi szakemberként tudod, mennyire fontos a vendégeid számára, hogy meghallgasd őket. De ugyanolyan fontos az is, hogy a vendéged érezze, hogy igazán figyelsz rá, és nem csak hallgatod őt.

3. A professzionális testtartás

Nagyon fontos, hogy soha ne mutasd ki, hogy kellemetlenül érzed magad. A vendégeidnek azt kell érezniük, hogy melletted biztonságban, szakértő kezekben vannak.

 

4. Az árulkodó kezek és lábak

Ha egy kellemetlen ügyféllel vagy, a saját komfortérzetedet is tudod növelni azzal, hogy a karjaid és a lábaid nem keresztezik egymást, hiszen az bezártságot, védekezést sugall.

5. A bonyolult vendégek

Mi van akkor, ha egy vendég kérdezget, próbára teszi a tudásod? Talán, ha nem elégedett a kezelések eredményével, megkérdőjelezheti a végzettséged és a szakmai tapasztalatod?

Ebben a helyzetben nehéz elkerülni, hogy a testbeszéded automatikusan ne váltson védekező, kétségbeesett üzemmódba. Amit tehetsz, hogy érdeklődve meghallgatod, majd megoldást javasolsz. Miközben a megoldást dolgozzátok ki, nagyon fontos, hogy a szavaid és a testbeszéded összhangban legyenek.

6. A fizikai akadályok

Kerüld el a fizikai akadályok elhelyezését közted és az ügyfél között, legyen az akár egy hajszárító vagy akár egy bögre. Ha mindenképpen a kezedben kell tartanod valamit, próbáld meg maximum a derekadig felemelni, hogy a felsőtesteddel továbbra is nyitottságot kommunikálhass.

7. Az utánzás

A kutatások szerint azokat az embereket részesítjük előnyben, akikhez mi is hasonlítunk, vagy akikhez hasonlítani szeretnénk. Utánozni mások mozdulatait nem azt jelenti, hogy minden mozdulatukat pontról pontra utánoznod kell, inkább azt, hogy tanulmányozod az alapvető gesztusait, átveszed a temperamentumát.

8. A személyes tér

Tiszteletben tartani a vendég személyes terét az egyik legfontosabb a szalonban dolgozó szakemberek számára, hiszen gyakran a kezelés megkívánja a közös intim szféra megteremtését. Ilyen esetekben, amikor a vendéged személyes terébe fogsz kerülni, mindig mondd el előre, hogy pontosan milyen lépések következnek, hogy a vendéged is fel tudjon rájuk készülni.

9. Az érintés alapú kötelék

Miközben szeretnéd tiszteletben tartani a vendéged személyes terét, egy megfelelő érintés azonnal létrehozhatja a kötődést közted és a vendéged között. Tekintettel arra, hogy a mi társadalmunk nem szereti igazán, ha megérintik, ezzel óvatosan kell bánni. Jó alkalom lehet, ha a vendég körbevezetése közben vagy a kezelés végén kedvesen megérinted a karját.

Ne feledd: nem az számít, amit mondasz, hanem az, amit teszel.

Tehát, ha tudod, hogy már te is hallgattad a vendégedet keresztezett karral, vagy a konzultáció során az órádra vagy a telefonodra pillantottál, nem szabad elfeledned, hogy ezzel sokkal többet mondasz, mint gondolnád, de szerencsére a testbeszéd és az érzelmi alapú kommunikáció bárki számára tökéletesen elsajátítható.

Hasonló üzleti, vállalkozásvezetési, önfejlesztési tippekért nézz körül aktuális rendezvényeink között: