A tökéletes vendég visszajelzés titka

Tekintettel arra, hogy te nem vagy a saját vendéged, nem tudsz túl könnyen objektív visszajelzést adni saját magadról, de igazából a szalonodról sem. Az egyetlen lehetőséged a visszajelzésekre a követőid és a kikövetések száma, de ezek általában nem tükrözik pontosan az ideális vendéged ízlését, elképzeléseit. Az egyik legjobb megoldás a vendég visszajelzés gyűjtése. Ha tényleg meg szeretnéd tudni, mit gondolnak, akarnak és hisznek a vendégeid rólad és a szalonodról, beszélned kell velük róla.

Ebben a cikkben azt szeretnénk körbejárni, milyen lépéseket tehetsz a jobb vendég visszajelzés érdekében. Segítünk:

  • megérteni, miért fontos, hogy legyenek visszajelzéseid
  • hogyan tudod megcélozni a jó vendégeket
  • hogyan kérj visszajelzést, mik a jó kérdések ebben a szituációban
  • hogyan válaszolj ezekre a visszajelzésekre

A vendég visszajelzés segíti a szalonod hatékony növekedését!

Manapság az átlag vendég minél több és jobb szolgáltatást szeretne, a lehető legkevesebb pénzért. Éppen ezért fontos megértened, pontosan mit várnak tőled, és megértetni velük, hogy milyen hozzáadott értékkel rendelkezik a te munkád, mert ettől tudsz hatékonyan fejlődni, és így lesz a szalonod sikeres és profitot termelő.

Valószínűleg veled is előfordult már, hogy a vendéged nem volt túl biztos abban, hogy mit is szeretne tőled pontosan, de ha nem tetszett neki, amit kapott, akkor nagyon is biztosan közölte a nemtetszését. Ezért nagyon hatékony lehet, ha kitöltetsz a vendégeiddel egy visszaigazoló kérdőívet a munkádról, amit betehetnek egy gyűjtő dobozba. Így diszkréten kapsz visszajelzést, de sokat tanulhatsz belőle.

A megoldás:

Készíts el egy speciális kérdőívet, ami kevésbé tűnik interjúnak a vendégeid számára, inkább olyan, mint egy beszélgetés.

1.lépés: Határozd meg, pontosan miket szeretnél megtudni!

A vendégeid valószínűleg elfoglaltak, így 20-30 percnél biztosan nem szeretnének több időt tölteni a kérdőíved kitöltésével. Éppen emiatt meg kell határoznod, mik azok a területek, amikre fókuszálni szeretnél, és amikre pontos választ szeretnél kapni.

Jó példák:

  • Milyen foglalási szokásaik vannak, mit preferálnak? (pl. telefonon, személyesen, online)
  • Mit gondolnak a szalonod felépítéséről, hangulatáról, a szolgáltatásokról?
  • Mit gondolnak a honlapodról, a közösségi média felületeidről és a hírleveleidről?
  • Kérdezd őket a javaslataikról!

Lényegében kérdezd őket arról, mit gondolnak a szalonodról üzleti szempontból. De a legjobb ötletelési folyamatba az is beletartozik, ha megfigyeled őket onnantól kezdve, hogy felhívnak és időpontot kérnek, egészen addig a pontig, amikor kilépnek az ajtódon.

2.lépés: Melyik vendégedtől szeretnél visszajelzést kapni?

Még kérdéses számodra, hogy melyik vendéged fogja a legjobb, leghasznosabb visszajelzést adni? Igazából 5-6 vendég visszajelzése már elég ahhoz, hogy gyorsan átfogó képet kapj. Valószínűleg elsőre jó ötletnek tűnhet, hogy azoktól a vendégeidtől kérj visszajelzést, akik hosszú évek óta hozzád járnak, és akikkel egyébként is már barátságos viszonyt ápolsz, de ez talán nem a legjobb megoldás.

Ha azt szeretnéd, hogy minél több ideális vendéged legyen, az a legjobb megoldás, ha a jelenleg kevésbé ideális vendégeidet kérdezed meg arról, hogyan tudnád javítani számukra a szalonodban kapott vendégélményt.

Milyen az ideális vendég?

  • szereti a szolgáltatásokat, amiket nyújtani tudsz
  • könnyű vele az együttműködés
  • gyakran visszajár hozzád
  • mindig ajánl téged a barátainak
  • profitábilis!

Tehát válassz ki különböző vendégeket, akiket többször is megkérdezel majd. Legyen a megkérdezettek között

  • többféle korú
  • többféle nemű (ha ez lehetséges)
  • új(abb) vendég
  • lojális, sokszor visszajáró vendég
  • különlegesebb szolgáltatásokat is kipróbáló vendég.

Így biztosan átfogó képed lesz, hiszen sokféle ötlet és észrevételt fogsz kapni.

3.lépés: A vendég visszajelzés interjú

  • Keress egy csendes helyet, ahol nyugodtan tudtok beszélgetni. A vendégek nem szeretnek véleményt megfogalmazni egy zsúfolt szalonban, ahol minden ott dolgozó szakember hallhatja, amit mond.
  • Mindenképp mondd el neki, mennyire fontos neked az ő visszajelzése, véleménye. Éreztesd vele, mennyire fontos és különleges.
  • Párszor mondd ki a nevét a beszélgetés során, de ne vidd túlzásba!
  • Ahelyett, hogy pontról pontra feltennéd neki a kérdéseid, irányítsd úgy az interjút, mintha egy kötetlen beszélgetés lenne, így a vendéged nyugodtabban és nyitottabban fog válaszolni a kérdéseidre.

4.lépés: A jó kérdéseket tedd fel, a pontos visszajelzés érdekében!

Legyenek előre összeírt kérdéseid, de ne érezd úgy, hogy mindegyiket kötelezően fel kell tenned! Figyelj oda, merre terel téged a vendég – lehet, hogy meglep téged olyan véleményekkel, szempontokkal, amikre te korábban nem gondoltál. Éppen ezért a kérdéseidnek nyitottnak kell lenniük (semmiképp ne eldöntendő kérdéseket tegyél fel!), hogy a vendég minél többet tudjon beszélni az adott kérdésről. Emellett arra is ügyelned kell, hogy a kérdésben ne fogalmazz meg választ, hogy ne tereld el a figyelmét valamelyik irányba. Emlékezz az első bekezdésben megfogalmazottakra: Most nem te vagy a vásárló! Hagyd, hogy a saját nézőpontját mondja el!

Valószínűleg lesz olyan vélemény, amivel nem értesz egyet, ilyenkor ne kezdd el megfogalmazni az ellenvéleményed, mert ezzel csak kínos helyzetbe hozod a vendéged, és hirtelen zárkózottá válik. Fordított helyzetben te se mondanád el szívesen a véleményed, miután az előző kérdésben megkérdőjelezték az eddig elmondottakat.

5.lépés: Tedd meg a következő lépéseket!

Miután már kaptál többféle válaszokat a kérdéseidre, kezdd el őket összegezni, és kidolgozni egy stratégiát arra, hogyan tudsz változtatni a negatívumokon. Ne kövesd el azt a hibát, hogy megkérdezed a vendégeidtől, mit szeretnének, és mégsem teljesíted a kéréseiket!

Hallgasd meg, tanulj belőlük, és cselekedj! Képzeld magad a vendégeid helyébe: elmondták neked őszintén, mit gondolnak, milyen meglátásaik vannak, és mit szeretnének, majd semmi változás nem történik. Olyan, mintha nem érdekelne téged a véleményük. Nagyon fontos, hogy te is akard a változást, te is folyamatosan akarj fejlődni, hogy hatékony szalont vezethess!

Hasonló üzleti, vállalkozásvezetési, önfejlesztési tippekért nézz körül aktuális rendezvényeink között:

http://www.innoshape.hu/category/oktatas/

[/vc_column_text]

Szívesen olvasnál hasonlóan érdekes cikkeket? Akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi témákat:

[/vc_column][/vc_row]

Ez a weboldal sütiket használ. Ennek részleteiről bővebben olvashat ide kattintva >>> Bővebben

A sütik (cookie) lényegében veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépére annak érdekében, hogy javítsa a felhasználói élményt az Ön számára. Segítségével információkat kapunk arról, hogyan használják látogatóink weboldalunkat, milyen hirdetések érdekelhetik őket. A sütiket böngészőjének beállításában tilthatja le.

Bezárom