A marketing célja, hogy egy vállalkozás ismert és sikeres legyen, növekedni tudjon. A tukmálós, sales-szagú marketing már a múlté, mégis sokan ódzkodnak tőle, pedig egyszerű, emberközeli és a munkafolyamatokat könnyítő eszközökkel is csinálhatod – megmutatjuk, hogyan 🙂

3 MARKETINGÖTLET A KOZMETIKÁD FEJLESZTÉSÉÉRT

Légy látható!

2020-ban elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás ne legyen jelen online – akár egy-két platformon. Ha a szalonodnak van Facebook oldala, az a tökéletes első lépés. 

Azonban, ha belegondolsz, nagyon sokan lakóhelyük, munkahelyük környezetében keresik elsősorban a szolgáltatásaidat. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a Google térképén is megjelenj! Hogyan teheted?

 

Ha még nincs fiókod:

  • regisztráld vállalkozásodat a Google Cégem (My Business) rendszerbe
  • töltsd fel az adataidat, a nyitvatartásodat, szolgáltatásaidat, munkáidat
  • kérd meg a vendégeidet, ha elégedettek voltak, írjanak Rólad egy rövid véleményt.

Ha már van fiókod:

  • nézd meg, hogy minden adatod, szolgáltatásod frissítve van-e
  • ha vannak új fotóid, töltsd fel őket
  • ha a vélemények régiek, kérd meg a vendégeidet, hogy írjanak Rólad pár mondatot.

 

Tervezz előre!

Valószínűleg Te is tudod, milyen egy fárasztó nap közben/után minden üzenetre válaszolni és beírogatni mindenkit a naptárba. Talán azt is tudod, milyen ezután rádöbbenni, hogy ezen a héten még semmit sem posztoltál. Hogyan tehetsz ellene?

  1. Válassz egy online időpontfoglaló rendszert (már a Facebook oldaladon is találsz ilyen funkciót)! Hidd el, rengeteg terhet le tud venni a válladról, ha nem kell állandóan a telefonodat figyelned! 
  2. Készítsd elő a posztokat! Elég egy nap a héten, amikor néhány órát arra szánsz, hogy előkészítsd a posztjaidat egy hétre. A Facebook Creator Studio segítségével ingyen be is időzítheted!

 

Építs közösséget!

Kozmetikusként valószínűleg Te is gyakran vonódsz bele a vendégeid életébe, közvetlen, barátságos kapcsolatot ápolsz velük. Miért ne építhetnéd fel ezt a közösséget online is? 🙂

Akár a Facebook oldaladon, akár egy zárt csoportban (amit a Facebook oldaladhoz hozol létre) kezdeményezhetsz beszélgetéseket, a vendégeid jobban megismerhetnek téged és akár egymást is.

Ha szeretnél még több marketingötletet, olvasd el blogbejegyzéseinket, ahol szuper szezonális tippekről, vállalkozásfejlesztésről írtunk! Ha pedig a marketing mellett szakmailag is fejlesztenéd magad, ismerd meg a Partnerprogramunk adta lehetőségeket!