Pesti Antal vagyok, az Inno Shape Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Közel 10 éve foglalkozom kozmetikai gépek bérbeadásával és értékesítésével. Számos tapasztalásom volt a piacon, ami a sikerhez vezetett.  Mára teljes joggal mondhatom, pontosan tudom mi kell egy adott gép vagy technológia helyes kiválasztásához. Szépségszalont is üzemeltetek amellett, hogy egy nagyon egyedi eljárás kizárólagos fogalmazója vagyok Magyarországon. Jelen írásom abból fakad, hogy a szalonom megújulásának témája, ahogyan az Önöké is, mindig porondon van.

Állandó kérdés, hogy vajon a gépi vagy a kézi kezeléseké a jövő. Aki ezt tudja, az valószínűleg a jövőbe lát. Egy bizonyos: ha a vendégek oldaláról közelítjük meg a dolgot, akkor az újdonság mindig jól jön.

Ha a megújulás lehetőségét a gépi kezelésekben keressük, a technika rohamos fejlődése miatt nagyon nehéz helyzetben találjuk magunkat. A gépi kezelések rendkívül jók és számos területen hatékonyabbak a kézi kezeléseknél. Így ha valaki aki úgy dönt, hogy egy újabb gépbeszerzéssel próbálja megújítani a kezelési repertoárját, vagy új vendégkört akar építeni, számos gép közül választhat. Fel is merül a kérdés, hogy hogyan is válasszunk.

A kérdés megválaszolásához én három szempont mérlegelését tartom elsődlegesen fontosnak.

1, Hatékonyság

Természetesen az elsődleges szempont a hatékonyság. Győződjünk meg saját magunk „bőrén”, hogy az adott technológia valóban működik vagy csak újabb sokat ígérő de keveset produkáló gép a piacon!

Ha már a kezelés bizonyított, keressük meg az adott technológiában a leghatékonyabbat. (Nyilván tudjuk, hogy a mezoterápia és a transzdermális hatóanyag bevitel közt is nagy különbségek vannak.) Ne adjuk lejjebb – csak a legjobbal dolgozzunk! Itt azért nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy a kezelések ára ne legyen túl elrugaszkodott a mostani kezeléseink árához képest. Hogy mit is értek ez alatt? Nézzük meg, hogy a törzsvevőink átlagosan milyen értéket hagynak egy-egy kezeléskor a szalonunkban. Nyilván ez fölé lőjük kicsit az új kezelés árát. (Mivel a fejlődés a cél, így mindig egy kicsit nagyobb órabér elérése a kifizetődő hosszú távon.) Ha olyan technológiát találunk, ahol az előbb említett átlag ártól nagyon eltér az egy kezelésre eső érték, joggal félhetünk az új technológia bevezetésének sikerétől.

2, Megtérülés, életút

Tehát megtaláltuk a legeredetibb és leghatékonyabb eljárás. Az ár a kezeléseket tekintve megfelelő a vendégkörünk számára. Csakhogy mit csinálunk akkor, ha az adott technológia kimegy a divatból. Egyértelmű – újabb technológia után nézünk. Vagy a nagy zavarosban találunk egy olyan terméket, ami képes a megújulásra valamilyen formában (pl. szoftverfrissítések által évente bővítik a kezelési lehetőségeket, vagy a felhasznált alapanyagokban várható nagy fejlődés). Nyilván az a technológia fog a kozmetikánkban leghosszabb életutat befutni, mely a legnagyobb megújulási potenciállal rendelkezik.

Rendkívül fontos a gép megtérülése. Ne érjük be annyival, hogy kitermeljük a gép árát, mire kifut a technológia a piacról!

3, Biztos háttér

Szempont lehet a technológia kiválasztásánál, hogy a disztribútor vagy a kereskedő mennyire jól és biztonságosan irányítja és dédelgeti a márkát, technológiát. Biztosan hallottunk már olyat, hogy egy technológia szinte fél vagy egy év alatt megsemmisült a piacon. Ebben nagy szerepet játszik az árak kordában tartása. Nyilván nem kényelmes érzés, ha a brandért felelős cég megszabja az árakat, de cserébe biztosak lehetünk abban, hogy a kezelésekben területenként nem lesznek eltérések, és nem alakulnak ki kalóz árversenyek (lásd kuponos oldalak).

Azt se felejtsük el, hogy a saját vendégeinken túl is van élet, főleg azért ne, mert pontosan tudjuk, hogy a vendégeink is megunják évek múlásával az adott kezelést. Ezért a választásunk essen olyan cégre, ahol biztosak lehetünk abban, hogy a cég nem csak a brandért vállal felelősséget, hanem tényleg mindent megtesz azért, hogy akár új vendégek is felkeressék szalonunkat (erre számos megoldás létezik, offline és online formában is). Ne higgyünk az ígéreteknek – kérdezzünk meg olyan szakembereket, akik már dolgoznak az adott céggel. Nyilván ők őszinték lesznek, hisz nem akarnak eladni. A referencia mindig jól jön.

És a ráadás

Gondoljuk arra is, hogy a fent említett pontok miatt valószínűleg szorosan együtt kell működnünk a kiválasztott céggel. Itt nyugodtan hagyatkozzunk a megérzéseinkre. A hölgyeknek ehhez különleges és kifinomult érzékük van.  A jó munkához jó érzés kell, nem minden a profit. Ha a kiválasztott technológia és cég minden szempontból megfelel a fent felsoroltaknak, akkor nyugodt szívvel és magabiztosan vághatunk bele a beruházásba.