Nagyszerű látnunk, hogy egyre több szakember, kozmetikus kezd komolyabban foglalkozni a közösségi oldalakon történő kommunikációval. A social média egy nagyszerű lehetőség arra, hogy kapcsolatot teremts és ápolj azokkal az érdeklődőkkel, vendégeiddel akikkel szeretnéd a naptáradat megtölteni. Cikkünkben segítünk, hogyan hangold a közösségi oldalaidat a nyár hangulatára, ezzel még vonzóbbá téve szolgáltatásaidat!

 

A legfontosabb szabály

Akár Instagramon, akár Facebookon folytatsz online kommunikációt a vendégeiddel, mindig a legfontosabb szabály és egyben a legelső lépés a tudatos terv készítése. Gondold végig, hogy a nyári időszakban milyen új termék, szolgáltatás bevezetését tervezed, vagy akár, hogy kezeléseid kínálata közül melyik a legideálisabb a nyári hónapokra. Ezt követően találd ki, hogy milyen fő színeket szeretnél használni a nyár hangulatát idézve. Érdemes kiválasztanod 2 vezér színt, amely végigkíséri majd a kommunikációdat. A nyár miatt azt ajánljuk, hogy vidám, élénk színeket használj, a sötétebb színeket inkább kerüld. Gondold végig, hogy heti hány posztot tervezel közzétenni, belekalkulálva azt a tényt is, hogy ilyenkor a vendégeid is gyakrabban mennek el hosszabb pihenésre, ami idő alatt csökken aktivitásuk a közösségi oldalakon.

TOP TIPP:
Idén nyáron nagyon hódítanak a neon színek, ha elég merész vagy, és úgy érzed, hogy tudsz azonosulni ezzel az iránnyal, akkor bátran játssz ezekkel a színekkel!

Alapanyag gyűjtés

Habár lehet, nyersen hangzik az a kifejezés, hogy alapanyag, de lássuk be, egy jól elkészített poszt fő tényezője a gondosan összeválogatott tartalom. Keress egy olyan időszakot, amikor úgy érzed, hogy kreatív vagy, és látogass el pár ingyenes képgyűjtő oldalra. A legtöbb oldalon regisztráció után – korlátozott számban – tudsz képeket letölteni, amelyekkel utána dolgozhatsz. Érdemes egyszer több időt rászánnod erre, amikor is úgy tudsz képeket letölteni, hogy látod egymás mellett is őket. Erre miért van szükség?

Gondoljunk csak az Instagram feed-re. Hiába nagyon szép egy kép, hiába van jól megszerkesztve, jó a minősége, és a készítő sok időt fordít rá, ha az összképbe (feed) nem illik bele, akkor sokkal többet ronthat, mint árthat. Természetesen, nem muszáj minden képednek ugyanabban a színvilágban lennie, sőt! Csupán sokkal összehangoltabb lesz a végkifejlet, ha már a képkeresés során olyan anyagokat gyűjtesz, amelyek harmonizálnak egymással. Ugyanez elmondható a Facebook oldalról is.

Az érdeklődők nagy többsége egészen biztosan végignézi szakmai oldalad galériáját is, és jelentős szerepet játszik a végső döntésben, azaz, hogy felkeressen-e téged vagy sem, hogy milyen tartalommal találkozik az oldaladon.

Az első, amivel mindenki szembetalálkozik

Na, vajon Te tudod, hogy mi az az első tartalom, amivel az oldaladra látogatva szembe találják magukat a vendégek? Bizony, ez a borítóképed! Ha csak egy valamit változtatnál a nyári hangulat sugározására, akkor ez a borítóképed legyen! Ne félj, egy borítókép elkészítéséhez nem szükséges grafikai tudás, ma már fantasztikus online weboldalak és telefonos applikációk vannak, amelyek pár kattintással elkészítik a megfelelő méretben a képet!

TOP TIPP:
A mi egyik személyes kedvencünk a Canva alkalmazás, amely számtalan lehetőséget rejt magában! Ennek használatához nincs más dolgod, mint vagy gépen keresztül a weboldalra kattintani, vagy telefonos App Store áruházadból ingyen letölteni az alkalmazást, majd regisztrálni. Ezt követően kiválaszthatod a galériádból/fájlaidból, hogy mely képekkel szeretnéd dolgozni, és már kész is a borítókép. Ha szeretnéd, írhatsz szöveget is a képre, ezzel is közvetítve valamilyen üzenetet.

További tartalmak, amelyekben gondolkodhatsz

A közösségi oldalaid szöveges tartalmát is nyári hangulatra kell formálnod, hogy harmonizáljon a képekkel és releváns üzenetet jeleníthess meg az oldalon. A képek gyűjtésénél, amelyet fent tanácsoltunk, érdemes a tartalmi részét is előre átgondolni. Mit szeretnél kiemelten a vendégeid figyelmébe ajánlani? A nap káros sugarait és a napvédelem fontosságát? Az arcbőr leégésének megelőzését és kezelését? Esetleg, felhívnád a figyelmüket, hogyan lehet a nyári forróságban teljesen sima és bársonyos a bőrük? A fontos, hogy olyan szolgáltatásodat emeld ki, amely kiemelten szerepet játszhat a nyári időszakban.

Vizuális elemek használata

Tudtad, hogy a felhasználók figyelmét sokszor sokkal jobban megfogja egy videó, mint a szöveges tartalom? Amennyiben szívesen foglalkoznál videók készítésével is, a következő dolgokra figyelj:

Próbálj meg a lehetőségekhez mérten a legjobb eszközzel videózni. Nem szükséges profi kamera, nagyon sok okos telefon rendelkezik olyan kamerával, amely alkalmas erre a célra. Nagyon sokat javíthat a videó minőségén, ha megfelelőek a fényviszonyok, valamint, ha nincsen háttérzaj (forgalom, rádió, beszűrődő beszéd) A videó témája szabadon bármi lehet – készíthetsz felvételt az egyik kezelés lépéseiről, előtte – utána állapotról, vagy, akár egy rövid beszélgetést is készíthetsz, ahol a vendéged mesél az élményeiről, véleményéről. Fontos, hogy bármilyen témában is készítesz videót, a videón szereplő összes ember hozzájárulása szükséges! Ugyanez igaz a képekre is, amelyek a szalonban készülnek.

Ahhoz, hogy a szalonban készített tartalmak is a nyári hangulatot sugározzák, nélkülözhetetlen, hogy a szalonod belső enteriőr részét is dekoráld. Nem kell hatalmas átalakításokra gondolnod, elég csupán pár dekort kihelyezned. Pár színes virág, olyan dekor, amely a tengerpartot, a napsütést idézi, és máris megteremted az alapot.

Ha érdekelnek hasonló témák, ha szeretnéd vállalkozásodat online téren is fejleszteni, akkor figyelmedbe ajánljuk további cikkeinket és oktatásainkat!