Biztosan ti is tapasztaltátok már, hogy – az internet forradalmának köszönhetően – a vendéget rengeteg információ éri és befolyásolja, még mielőtt belépne szalonotokba. Ezáltal te ma már egy tudatos fogyasztóval találkozol mindennapjaid során, akinek határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen eredményt, és hogyan szeretne elérni az általad kínált kezeléssel. Azonban a vendég birtokában lévő ismeretek sokszor bizony tévesek, kezdve ott, hogy azonnali és hosszú távú eredményeket akarnak látni, már egy kezelés után.

Mi tudjuk, hogy ez bizony egy lehetetlen küldetés, főleg amikor anti-aging kezelésekről beszélünk. A bőr öregedési folyamatainak lelassítása hosszú távú folyamat, rendszeres kezelések, és bizonyos szabályok betartását igényli, ha szép eredményeket akarunk elérni.

A kozmetika ipart is az egyre élesebb versenyhelyzet jellemzi. Sorra nyílnak a szalonok, jelennek meg az újabbnál újabb technológiák, szolgáltatások, és a fogyasztók elvárásai is egyre csak nőnek.

Könnyen beleeshetsz abba a csapdába, hogy vendégeid irreális igényeit próbálod kielégíteni, egyre magasabb minőségben, egyre alacsonyabb áron.

Azonban hosszú távon egy mód létezik arra, hogy fennmaradj ebben a feszített versenyhelyzetben:

  • ha a munkád mögött valódi tudás van, és ezt meg is tudod mutatni vendégeidnek,
  • ha bizalmat építesz,
  • és ha folyamatosan fejleszted magad.
Íme 4 tipp, hogyan teremts magadnak egy lojális és jövedelmező vendégkört

 

1. Mutasd meg vendégeidnek szakértelmed!

Érd el, hogy vendégeid a te szavadra adjanak, és ne arra, amit az interneten olvasnak!

Kulcsszó a határozottság és a kommunikáció!

Folyamatosan kommunikálj! Ha a vendégnek lehetetlen elvárásai vannak, magyarázd el neki, miért azok. Ne kövesd el azt a hibát, hogy nem kommunikálsz velük, mert úgysem értenék a probléma szakmai hátterét. Próbáld meg nekik elmondani úgy, hogy megértsék.

2. Mindig tarts konzultációt!

Mielőtt belefognátok egy vendéggel egy kezelésbe, minden esetben tarts konzultációt. A megbeszélés során átbeszélhetitek, hogy mi a célja, milyen kezelést ajánlasz neki a probléma megoldására. Beszéld meg vele a kezelés menetét, gyakoriságát. Mondd el neki, hogy milyen hatóanyagokat tartalmaz a kezelés, és miért ezt ajánlod. Korrigálhatod a vendég esetleges irreális elvárásait azzal, hogy előre megbeszélitek, hogy hány alkalom után, milyen eredményre számíthat. Egyúttal megbeszélhetitek az esetleges kizáró okokat, allergiákat. Állíts fel teljes bőrdiagnózist számára, így tudni fogja, hogy jó kezekben van.

Tipp: Vezess feljegyzéseket ezekről a konzultációkról – és ha eddig még nem tetted, arról is – hogy melyik vendéged milyen kezeléseket vett igénybe. Ez nem csak azért hasznos, mert bizalmat kelt a vendégben, ezek az adatok későbbi üzleti riportok, felmérések készítésére is alkalmasak, melyekkel fejlesztheted vállalkozásod.

3. Fordíts energiát a bizalomépítésre!

Használj ki minden adódó lehetőséget, hogy tanácsokat adj a vendégeknek! Akár a kezelés kiválasztásakor, akár az otthoni arcápolással kapcsolatban, mindig igyekezz ellátni hasznos tanácsokkal. Ha teheted, vezess be weboldaladon blog szekciót, ahol évszakoknak, bőrtípusnak megfelelő bőrápolási tippekkel láthatod ez a weboldaladra látogatókat. Így a bizalomépítést még azelőtt megkezdheted, hogy belépnének szalonodba, és jó esetben, amikor ezt megteszik, nem téves ismeretekkel fognak felkeresni, hanem az általad írt, értékes tudás birtokában.

4. Tartsd szem előtt a folyamatos fejlődést

A vendégek mindig az újdonásokat keresik, így neked mindig élen kell járnod a szakma újításait illetően. Ha teheted, folyamatosan fejleszd szolgáltatási köröd. Ragadj meg minden lehetőséget! Vegyél részt workshopokon, szakmai továbbképzéseken, meetingeken.

Persze nem tehetjük meg, hogy évente beruházzunk egy új, modern gépre. De bízz magadban, amikor elérkezettnek látod az időt arra, hogy vállalkozásod hosszú távú fejlődése érdekében szükséges a gépvásárlási beruházás.

Amikor gépvásárlást tervezünk, mindig mérlegeljük, hogy mennyire biztonságos a készülék kozmetikai használata, vannak-e a kezelésnek következményei, esetleges váratlan bőrrekaciók, és ha igen, hogyan tudod kezelni szalonodban.

Nem mindegy az sem, hogy mely cégtől vásároljuk meg a készüléket, hol gyártják, és van-e megfelelő minőségű oktatás, amelyet a forgalmazó biztosít a kozmetikus számára.

Sok sikert kívánunk a fejlődéshez!

Nézd meg, hogyan segíthetünk neked a növekedésben!

Ha gépvásárlással szeretnéd fejleszteni vállalkozásod, vedd fel velünk a kapcsolatot, és érdeklődj partnercsomagjainkról!

    Neve

    Emai címe

    Telefonszáma

    Üzenete